Dijital Strateji Geliştirme

Dijital Strateji Geliştirme

Dijital Strateji Geliştirme

Dijital strateji geliştirme önemini anlamayan marka günümüzde çok zor hayatta kalmayı başarıyor.  Konvansiyonel yani bildiğimiz eski pazarlama metotları tüketicinin ilgisini çekmiyor. Hatta artık orada değiller bile. Dolayısıyla son 10 yıldır yükselişi engellenemez olan dijital çağın reklamcılık dünyasını da kökünden etkilemesi garip olmamalı.

Bizler, teknolojiye ve yenilikle hemen adapte olmak zorunda olan ( early adapters ) bir meslek icra ediyoruz. Markalar artık hiçbir şeye yabancı değil çünkü bizlerde birey olarak sosyal medya ve dijitale ait tüm platformların birer kullanıcısıyız. Dijital strateji geliştirme, yeni nesil online platformlardan yeni müşteriler kazanmak için geliştirilen yol haritasıdır. Strateji geliştirmek ciddi mesai isteyen ve müşteri ile dirsek temasında çalışılması gerek bir bölümdür.

Güçlü ve iyi düşünülmüş bir dijital pazarlama kampanyası, size yıllar boyu sürecek bir bilinirlik kazandırır. Burada önemli nokta fikrin etkileşime açık olması ve tüketiciyi içine çekmesi.

7seven 10 yılı aşkın reklamcılık tecrübesi ile dijital pazarlama alanında oldukça büyük bütçeler ve Türkiye’nin en büyük markalarına hizmet vermiştir. Dijital pazarlama sadece sosyal medya kanallarının yönetilmesi gibi bir şey olmaktan çok uzaktır. Bir markanın dijital dünyadaki tüm varlıklarını belirli bir düzene sokar ve temsil eder.

 

dijital-strateji-gelistirme-gorsel3

 

Dijitale Harcanan Bütçeler 100 Milyar Doları Geçti

Amerika ve İngiltere başta olmak üzere, dünya genelinde markaların dijitale ayırdığı bütçe 100 milyar doları geçti. Az önce de bahsettiğimiz gibi, markalar artık geleneksel yöntemleri tercih etmiyorlar.

İngiltere ve ABD’de şirketler bütçelerinin %25’ini dijital pazarlama faaliyetlerine harcıyor.

Neler Yaparız ;

  • Optimum düzeyde kampanyayı tasarlamak için doğru ve eşleşmiş hedefleme yaparız
  • Dönüşüm getirilerini değerlendiririz
  • Uzun süreli kullanabilme olasılığına göre stratejiler üretiriz
  • Tüm rakiplerin dijital duruşlarını saptar, stratejimizi geliştiririz
  • Günlük ve haftalık aksiyon listeleri oluşturarak, kampanya performansları ve marka gelişimi hakkında raporlar hazırlarız.

Bu noktadan sonra dijital stratejiniz, reklam kampanyası tasarımı ile birleşerek süreç başlatılır.

Profesyoneller İle Çalışın

Dijital Pazarlama Stratejisi geliştirirken profesyonel bir ekip ile birlikte çalışmanız çok önemli. Burada kampanyaların nasıl hedefleneceği, hangi mecraların kullanılacağı gibi daha bir çok önemli madde, markanız için çok değerli bir karar. Bu aşamalarda stratejiniz, marka konumlandırmasını ve hedef kitlenizi çok iyi analiz eden bir ekip tarafından yapılması sizi rakiplerinizden 1-0 öne geçirecektir.

Gelenekselden-Dijital’e olan yolculuk

Dijital strateji geliştirme ve belirlenen stratejiyle hareket etme güdüsü markalara çeşitli özellikler de ilave ediyor. İnternet kullanım oranlarının giderek artması, mobil kullanımın her şeyden önce gelmesiyle birlikte yeni bir sektör ortaya çıkmış oldu. Gelenekselden-Dijitale olan yolculukta geçiş aşamasında yaşanacak sorunları minimalize ederek, yenilikçi bir anlayışa sahip olunması gerekmektedir.

Daha kolay hızlı dönüşüm

Strateji Geliştirme sadece sosyal medya platformlarının, ya da görselliğin üste çıkarılması gibi bir alan olmaktan ziyade; markanın geleneksel hedeflerini dijitalleştirerek, daha kolay hızlı dönüşüm sağlanmasına yardımcı olunur. Bu süreçte marka adına dijital süreçleri planlayarak en doğru şekilde kullanıcıya sunum yapılması gerekmektedir. Oluşturulacak kampanya modelinin belirlenmesi, sektör analizinin doğru bir şekilde yapılması, kullanılacak mecraların belirlenmesi dijital strateji geliştirme ile mümkün olacaktır