Instagram 500 Milyondan fazla kullanıcıya sahip olan ve günümüzde en çok vakit geçirilen sosyal medya platformudur. Görsel ve video üzerinden paylaşımlar yapılabilen bu platformda, müşterilerle etkileşime girmek oldukça kolaydır. Instagram reklamları ile oluşturulacak kreatif içeriklerle kullanıcıların ilgisini çekerek; marka bilinilirliğinizi ve potansiyel müşterileriniz arttırabilirsiniz.
Instagram hikayeleri kullanıcılar tarafından en çok kullanılan alandır. Hikayeler aracılığı ile oluşturulan 15 saniyelik içerikler döngü haline getirilebilir ya da tek bir hikayeyle kullanıcılarınıza ulaşabilirsiniz. Instagram reklamları ile oluşturulan içeriği linklendirerek, hedef kitlenizi dilediğini alana yönlendirebilirsiniz. Günümüzde mobil kullanımının daha yoğun olmasıyla birlikte, Instagram reklamları daha çok önem kazanmıştır. Tüm boyutları destekleyen Instagram hikayeleri için önerilen boyut 1080×1920 pixeldir. 9:16 önerilen orana sahip video ve görseller kullanılarak içerikler oluşturmanın yanı sıra; 1:91’den 4:5’e kadar oluşturulan içerikler de desteklenmektedir.
Instagram’da kullanıcıların akışlarında çıkan bu reklam modeli tek bir görsel üzerinden hedef kitleyle buluşturulur. Oluşturulan reklam modeli ile marka bilinirliliği arttırılabilir ya da eylem çağrısı butonu ekleyerek dönüşüm elde edilebilir. Instagram görselleri yatay ve kare olarak desteklemektedir.
Yaratıcı bir video doğru hedef kitle seçilerek oluşturulacak bir reklam modeli ile yüksek oranda kullanıcıya ulaşmak mümkün. 120 saniyeye kadar, yatay ya da kare olarak eklenebilen videolarınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.
Birden fazla fotoğraf veya video eklemek isteyen kullanıcılar için sunulan bu özellikle, hayalinizdeki hikayeyi hedef kitlenize kurgulayarak ulaştırabilirsiniz. Maksimum 9 adet içeriği aynı anda seçebileceğiniz bu reklam modelinde, kampanyanıza derinlik katabilirsiniz.
E-ticaret siteniz ya da pazarlamak istediğiniz bir ürününüz varsa Instagram Koleksiyon Reklamları tam size göre. Bu reklam modeli ile oluşturulan kataloğunuz ile ürün bazlı reklam oluşturarak müşterilerinizin ilgisini çekebilir, satışlarınızı arttırabilirsiniz. Instagram’ın belirli bölgelere sunduğu bu özellik ile Instagram profilinizde de ekstradan mağaza alanı elde edebilirsiniz.
Instagram reklamları, kullanıcıların yeni arayışlarını karşılayacak düzeyde oluşturulmuş reklam modelidir. Kullanıcıların ilgi alanlarını hedefleyen bu reklam modelinde; toplamda her 2 kişiden bir kişiye ulaşabilirsiniz.
Instagram reklam verme araçları şu şekildedir:
Uygulama İçi Reklam Verme
Reklam Yöneticisi ile Reklam Verme
Instagram Ortakları Araçılığı ile Reklam Verme
Instagram Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir?
Seçeceğiniz konumlara yönelik hedefinizi daraltabilirsiniz.
Yaş, cinsiyet, dil gibi demografik bilgilerle hedef kitlenizi daraltabilirsiniz.
Kullanıcıların tercih ettiği uygulamalar, beğendikleri görseller ya da reklamlar, takip ettiği kişiler gibi bilgileri kullanarak hedef kitlenizi daraltabilirsiniz.
Bu yöntem ile demografik bilgiler, konum, ilgi alanları gibi daraltma seçenekleri otomatik ve hızlı bir şekilde oluşturulur.
Müşterilerinize ait e-posta ya da telefon numarası bilgisiyle ulaşabilirsiniz.
Instagram, takipçilerinize benzer hedef kitleleri otomatik olarak belirler.