Slogan bir diğer adı ile Motto oluşturma kolay gibi görünse de, iyi araştırma, planlama ve strateji gerektirir. Bugün markanız için karar verdiğiniz bir sloganı sürekli değiştiremezsiniz. Slogan marka isminizin yeterli olmadığı durumlarda tüketicinin 2-3 kelime ile sizi anlamasını sağlar. Dolayısı slogan tasarımı oldukça sade, basit ama bir o kadar da etkili olmalıdır.
TDK sözlüğüne baktığımızda sloganın tarifi şu şekilde çıkıyor ;
Günümüzde her şeyin bolca olması ve yüzlerce seçenek içinde anlaşılabilir olmak, akılda kalmak markalar için hayati önem taşıyor. Motto markanın inandığı bir şey olunca tüketici ile arasındaki işi daha kolay olacaktır. İyi sloganlar günlük hayatta kullandığımız iletişim dilimizin içine bile girebilir. Örneğin kirlenmek ile ilgili konuşan ev hanımları, ‘’kirlenmek güzeldir’’ sloganını sahiplenen Omo’yu hatırlaması kuvvetle muhtemeldir. Bu sebepten iyi slogana sahip markalar rakiplerine göre her zaman 1-0 önde olacaktır.
Sloganlar tüketiciyi bir amaç olarak görmeyen, onların derinliklerindeki arzularına seslenen mesajlardır. Logonuzun bir şey anlatamadığı noktada slogan imdadına yetişmelidir. Bu yüzden 7seven olarak slogan bulma süreçleri oldukça stratejik bakış açısı ile ilerliyor. Yaptığınız şey için size 1 saat verseler uzun uzun konuşur, kelimeleri seçmeye gerek duymadan mesajınızı karşınızdakilere iletebilirsiniz. Ama size en fazla 3 saniye verseler ve yaptığınız şeyi anlatmanızı isteseler işte o zaman işiniz gerçekten zorlaşır.