Sosyal Medya Yönetim ve Danışmanlığı

Sosyal Medya Yönetim ve Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanlığı detaylarına girmeden önce, bazı rakamları bilmemizde fayda var. Neden sosyal medya bu kadar önemli ve hayatımızın bu kadar içinde ?

İçeriklerin gündemi belirlediği bir mecra olan sosyal medya, bugün hemen hemen her markanın önemini bildiği bir alandır. Her markanın sosyal medyadan bir beklentisi vardır. Eğer bu beklenti iyi tasarlanmış bir sosyal medya stratejisi olmaz ise, gerçekleşmesi çok zor olur.

  • Dünya nüfusunun %50’ye yakını sosyal medya kullanıcısı. Bu inanılmaz bir oran.
  • İlk 3’de Facebook, Youtube ve Instagram var.
  • Sadece Instagram kullanıcı sayısı 1 milyarı aştı.
  • Linked-in iş dünyası odaklı olmasına rağmen kullanıcı sayısı 600 milyonun üzerinde.
  • Türkiye’de ise durum biraz daha farklı. Youtube %92’lik kullanım oranı ile 1.sosyal medya platformu
  • Ardından %84 Instagram ve %82 Facebook devam ediyor.
  • Türkiye’de her gün 2 saat 45 dakika sosyal medyada zaman geçiriyoruz.
  • Tüm dünyadaki şirket ve işletmelerin yaklaşık %50’si düzenli olarak hikaye ve paylaşım yapmaktadır.
  • Son olarak da ilginç bir bilgi vermek istedik. 2019 verilerine göre Facebook saniyede 323.12 dolar kazanmaktadır.

Rakamlar sosyal medyayı markalar için olmazsa olmaz hale getirmektedir. Sosyal medya platformlarının itibar ve satış anlamında önemli hale gelmesi, her markayı bu işler için bir ajans ile çalışmaya zorluyor.

Neden Biz ?

7seven olarak sosyal medya kanallarında hem tasarımsal hem de içerik üretimi konularında Türkiye’nin önde gelen markalarına hizmet veriyoruz. Sosyal medya yönetimine başlamadan önce paylaşım takvimi oluşturuluyor ve bu plan dahilinde aylık olarak markalara etkileşim raporlaması sunuyoruz.

Daha detayına inecek olursak;

Ülkemizde içerik okunması pek sevilmez. Dolayısı ile sosyal medya paylaşımlarımızı oluştururken genellikle bilgiyi farklı parçalara böleriz. Mümkün olduğunca görsel ağırlıklı bir yönetim anlayışı içinde gerektiği kadar bilgiyi sunmaya çalışırız.

1- Samimi dil oluşturuyoruz

Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları kurumsal duruşun yanı sıra, samimi bir iletişim dili kullanan markalar ile daha rahat iletişime geçiyorlar. Sosyal medya üzerinden tüketiciler soru sorduklarında onlara kişi profili samimiyetinde cevaplar veriyoruz.

2- Tasarım İle Farklılaştırıyoruz

Aynı sosyal medya mecrasındaki rakiplerinizi inceliyor, onlardan farklı tasarım alternatifleri geliştiriyoruz. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek tasarımlar ile etkileşim oranınız daha fazla oluyor.

3- Güncel Konuşan Marka Olmalısınız

Sosyal medya paylaşım takvimini oluşturduktan sonra, haftalık düzenli olarak 4 ya da 5 paylaşım gerçekleştiriyoruz. Buradaki paylaşım sıklığı markanın ürününe, sektörüne ve kategorisine göre değişiklikte gösterebilir. Paylaşım yapılmayan günlerde mutlaka hikaye paylaşımları ile de markanızı hedef kitlenize hatırlatıyoruz.

4- Sosyal Medya Analiz Araçları İle Etkili Raporlar Hazırlıyoruz

Bütçenizi optimize kullanmak adına, gerek reklam kampanyaları esnasında gerek de düzenli yönetim yapıldığı zamanlarda bile, monitoring araçları kullanarak takipçilerinizin markanız ile etkileşim hareketlerini inceliyor, yeni stratejiler geliştiriyor ve sizler ile paylaşıyoruz.

Platforma göre içerik geliştiriyoruz

Kullandığımız sosyal medya kanallarının her birinin farklı bir tarzı vardır. Youtube’da faydalı bilgiler için videolar düzenlerken, Linked-in’de iş dünyasının ilgisini çekebilecek içerikler oluşturuyoruz. Hedef kitleniz sizi Instagram’ da gördüğünde farklı içerikler ile karşısına çıkarken, Twitter’da toplumsal bir konuda duyarlılığınızı gösteren bir mesajla karşılaştığında sizin için oluşturduğu olumlu algı daha da güçlenecektir.

Kanallar Arası Geçiş

Youtube’ da ürettiğiniz içeriklerin 1 dakikalık versiyonlarını hazırlayıp Instagram takipçileriniz ile paylaşıyor, videonun devamı için onları Youtube kanalınıza yönlendiriyoruz. Bu sayede takipçileriniz sizi her platformda takip ederken aldığınız etkileşim de artıyor.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medyada siz de etkileşimden payınızı almalısınız. Bu dünyada yer alarak tüketicilerle doğrudan iletişime geçmelisiniz. MSH Creative olarak bizler sosyal medya ajansı arayışınızda yanınızdayız. Yönettiğimiz büyük ya da küçük ölçekli sosyal medya hesaplarının referansları ile devam ettiğimiz yolda sosyal medya yönetimi konusunda fark yaratan çalışmalar gerçekleştirmekteyiz.

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal medya yönetimi; Sanal alemdeki sayfa ve hesapların kullanılırken bunun nasıl olması gerektiğini, nasıl yollar izleneceğini, herhangi bir durum karşısında hangi yöntemlere başvurulacağını ,marka tanıtım ve yönetimlerinin nasıl olması gerektiğini ve tüm bunların düzenli ve uyumlu bir şekilde yönetilmesine verilen addır. Sosyal medyanın günümüzde sahip olduğu yer çok güçlüdür. Ve birçok işleve de sahip olan sosyal medya en önemli pazarlama tekniklerinden sayılır. Bu yüzden sosyal medya yönetimi önem kazanmıştır.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya danışmanlığında konu sadece görsel paylaşıp geçmek değildir. Sosyal medya planları hazırlanırken pek çok detay göz önüne alınır ve planlama yapılır. Sosyal medya yönetimi hizmeti verilirken rakipler incelenir, mevcut marka hesabı gözden geçirilir, etkileyici bir strateji oluşturulur.

Sosyal Medya Yönetiminde Kitle Belirleme

Hedef kitle belirleme sosyal medya yönetimin en önemli noktalarındandır. Yaş aralığı, cinsiyet, ilgi alanları belirlenen kitlenin bilinmesi önemli unsurlarındandır. Hedef kitlenin ilgisini çekmek adına anket yapılabilir. Ve hatta özel günlerde verilen hediyelerle birçok kişi çekilebilir. Sosyal medya uzmanı konu ile ilgili çalışır. Grafiker ekip arkadaşları yaratıcı içerikler oluşturur. İçerik editörleri tarafından post metinleri ve hastag düzenlemeleri yapılır. Sosyal medya uzmanı tarafından hazırlanan strateji ile sosyal medya yönetimi hizmeti sunulur.

 

Sosyal Medya Yönetiminde İçeriklerin Yönetimi

Arama motorlarında üst sıralarda çıkma kaliteli sosyal medya yönetimi ile sağlanır. Bunu başarabilmek adına özgün ve kaliteli içeriklere sahip olmak şarttır. İçerik yönetimi sosyal medya yönetiminin temel yapıtaşlarından biridir. Ve içerik yönetimi güzel bir şekilde yapıldığında hedef kitleyi çekmek de daha basit olacaktır.

Sosyal Medya Yönetiminde Rakip Analizi

Sosyal medya yönetiminde bir diğer dikkat dilmesi gereken husus rakip kuruluşların sosyal medyadaki durumlarını incelemektir. Rakip firmaların hareketleri güncel olarak takip edilmeli ve onlardan daha çarpıcı gönderiler paylaşılmalıdır. Sosyal medya hesaplarını rakiplerden daha aktif ve dolu içeriklerle kullanmak çok önemlidir.

 

Sosyal Medyada Reklam Yapmak

Artık hemen hemen her marka, şirket reklamlarını internet üzerinden yapmaktadır. Arama motorları reklamları yetersiz kalacağı için sosyal medya hesaplarından da reklam yapılmalıdır. Bu sayede markayı çok daha fazla kişiye tanıtma fırsatı bulunur.
Sosyal medya yönetiminin faydaları olarak şunları söyleyebiliriz:

İstenenden çok daha fazla bir kitleye ulaşılır.
Yapılan reklamlar sayesinde markalar daha fazla tanıtılma şansı yakalar.
Doğru içerik yönetimiyle sayfalar daha kaliteli ve çekici hale gelir.
Ulaşılan kitle sayesinde kazanç artışı olur
Günümüzdeki yerinden dolayı özellikle web sayfası üzerinden satış yapan kişiler için sosyal medya yönetimi çok önemlidir. Ve büyüyüp gelişmek isteyen herkesin kullanması gereken bir yöntemdir.

Sosyal Medya Reklam Modelleri

  • Facebook Reklamları
  • Instagram Reklamları
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Influencer Marketing